Γιορτές και σχολική βία σημειώσατε ένα
Μόνο την περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά θα μπορούσαμε να παρατηρήσουμε την αποχή της ενδοσχολικής βίας αφού αυτό το φαινόμενο είναι πλέον καθημερινότητα για τους μαθητές. Σε όλο αυτό έρχεται να προστεθεί και η ψυχολογική κατάσταση των μαθητών η οποία καθορίζει την συμπεριφορά τους αλλά και τις αντοχές τους σε οτιδήποτε τους συμβαίνει μέσα στο σχολείο κάτι με το οποίο φαίνεται ότι κανένας δεν ασχολείται.
Στις μέρες μας παρατηρούμε σχολικούς ψυχολόγους οι οποίοι αγνοούν το ιατρικό απόρρητο, εκπαιδευτικούς ανεπαρκείς να διαχειριστούν σημαντικά ζητήματα και μαθητές που χλευάζουν οτιδήποτε τους είναι ξένο. Για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα η κατάθλιψη, η αγχώδης διαταραχή, η κρίση πανικού, ο εθισμός και ο αυτοτραυματισμός κ.α. αποτελούν όροι-φάντασμα τους οποίους συνειδητά ολόκληρες σχολικές κοινότητες αγνοούν λόγω αμάθειας, ημιμάθειας ή αδιαφορίας. Σε κάθε περίπτωση ένας μαθητής καλείται να διαχειριστεί μία κατάσταση για την οποία δεν ευθύνεται ολοκληρωτικά ο ίδιος με το επιπρόσθετο βάρος της ντροπής, των τύψεων και της πίεσης από τον κοινωνικό περίγυρο.
Το πρόβλημα ξεκινάει και τελειώνει με το σχολικό περιβάλλον. Στον 21ο αιώνα είναι απαράδεκτο να μην δίνεται η ίδια σημασία τόσο στην σωματική όσο και στην ψυχική υγεία από ένα κράτος που ισχυρίζεται πως πασχίζει για την ευημερία αλλά και για την ακαδημαϊκή πρόοδο του κάθε μαθητή. Πώς είναι δυνατόν κανείς να σημειώσει οποιαδήποτε πρόοδο και να εξελιχθεί σε οποιονδήποτε τομέα εάν αντιμετωπίζεται ως ένα ακόμα κομματάκι μιας μάζας;
Μία τεράστια έλλειψη του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος αποτελούν οι σχολικοί ψυχολόγοι. Με μία επίσκεψη την εβδομάδα, στην περίπτωση που το εκάστοτε σχολείο διαθέτει ψυχολόγο, προβλήματα τέτοιας φύσης δεν λύνονται. Όταν δε το πρόβλημα υποβιβάζεται από το ίδιο το σχολείο τότε όχι μόνο δεν λύνεται αλλά μεγεθύνεται μέχρι οι συνέπειες να γίνουν εμφανείς. Στην περίπτωση της ενδοσχολικής βίας για κάποιους είναι πολύ πιο εύκολο να λένε τι θα μπορούσε να κάνει και να ενοχοποιεί έμμεσα το θύμα που δεν μίλησε παρά να αναλάβει την ευθηνή του να βοηθήσει όταν πραγματικά υπάρχει ανάγκη. Επιπλέον, δεν νοείται κάποιος που θεωρείται εκπαιδευτικός και συνεπώς εργάζεται με παιδιά και εφήβους να μην έχει τουλάχιστον βασικές γνώσεις πάνω στην παιδική ψυχολογία στο θέμα αλλά και την απαραίτητη ψυχραιμία ώστε να είναι σε θέση να διαχειριστεί μια κρίσιμη κατάσταση. Όταν γίνεται λόγος για ένα τόσο βαρύ θέμα όσο αυτό της ψυχικής υγείας σε συνδυασμό με έναν τόσο προβληματικό τομέα όπως αυτού του εκπαιδευτικού συστήματος στην Ελλάδα, πολλά είναι τα ζητήματα που χρήζουν διόρθωσης.
Σήμερα το εκπαιδευτικό σύστημα του καθεστώτος σκοτώνει την δημιουργική φαντασία, την πραγματική έφεση μάθησης των παιδιών από την πρώτη στιγμή που έρχεται σε επαφή μαζί τους. Το εκπαιδευτικό καθεστωτικό σύστημα θέλει να καταστρέφει την κριτική ικανότητα και την δημιουργική έφεση με το να εντάσσει όλους τους μαθητές σε ένα πλαίσιο αναπαραγωγής συγγραμμάτων και ιδεών που να μπορεί να καθοδηγεί σκέψη και πράξη σύμφωνα με το σχεδιασμό που κάνουν για να εξυπηρετούνται αλλότρια προς το Έθνος μας συμφέροντα και συγκεκριμένες ομάδες. Επομένως ας πράξουμε τα αντίθετα.
Η παιδεία είναι ένας από τους κρισιμότερους και πιο νευραλγικούς τομείς της χώρας. Χρειάζεται η διάθεση τεράστιων κεφάλαιων ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλοι χώροι μέσα στους οποίους οι μαθητές θα νιώθουν ασφαλείς και ικανοί να δημιουργήσουν. Στα διαλείμματα αλλά και στις σχολικές αίθουσες θα πρέπει να βλέπουμε μόνο χαμογελαστά παιδιά με διάθεση για μάθηση αλλά και παιχνίδι, σε ένα περιβάλλον που θα τους εξιτάρει την φαντασία τους. Ο σκοπός μας πρέπει να είναι η πλήρης και ολοκληρωμένη παιδεία μακριά από άγχη, φοβίες και ανασταλτικότητα. Το κτίσιμο του πνεύματος και του σώματος θεωρείται υποχρέωση μιας σωστής διακυβέρνησης η οποία αναλαμβάνει πλήρως το καθήκον της ενώπιον των παιδιών. Τα σχολεία πρέπει να λειτουργούν ως τα εκκολαπτήρια των μελλοντικών ενεργών πολιτών με τη δόμηση του σώματός τους, της ψυχής τους και του πνεύματος τους ώστε να αξιώνονται για να πάρουν την Πολιτεία στα χέρια τους.
Διαμορφώνουμε τον χαρακτήρα των μαθητών ...
Δημιουργούμε το αύριο !!!
ΕΛΕΝΗ ΝΙΑΡΧΟΥ, ΥΠΟΨΗΦΙΑ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β' ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6977617800email: niarchouelene@gmail.com
https://niarchoueleni.blogspot.com/2022/12/blog-post_17.html?fbclid=IwAR0cr4R2fiDq5N6ftqVsvLDyAmZdKuesrzok8p2hFP51wCdorMycqH-s9E0
Δεν υπάρχουν σχόλια