Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΓΡΥΠΑΣ (ΑΕΤΟΛΕΟΝΤΑΣ) κλάπηκε από την ΟΛΥΜΠΙΑ, τώρα το ζητάμε από το Μητροπολιτικό Μουσείο

 




Βρέθηκε στην αρχαία Ολυμπία το 1914, χάθηκε κατά τη δεκαετία του ’30, πέρασε από χέρια διαφόρων εμπόρων και συλλεκτών και έφτασε στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης το 1972. Τώρα, η χάλκινη κεφαλή γρύπα, διεκδικείται από τη χώρα μας και υπάρχει αλληλογραφία με το ΜΕΤ, ώστε να το πάρουμε πίσω. Υπέρ μας, είναι το γεγονός ότι ο εντοπισμός του έχει καταγραφεί και από το «Αρχαιολογικόν Δελτίον», ενώ οι συνθήκες της απώλειας είναι μεν άγνωστες, η παρανομία ωστόσο δεν μπορεί να αποκρυβεί.

«Ο Kλαδέος εξακολουθεί δυστυχώς να παρασύρει μεγάλα τμήματα του προς την αρχαίαν Ολυμπιαν και την Αλτιν εδάφους, ως φαίνεται εξ ευρημάτων γινομένων καιρούς εντός της κοίτης του ή και παρά τας όχθας του οι Αλφειού, εις ον μεταφέρονται δια του ρεύματος αυτού, σπουδαίας αρχαιότητας» διαβάζουμε στο Αρχαιολογικόν Δελτίον του 1915. «Κατά τον Δεκέμβριο του 1914 ο επιμελητής του μουσείου Ολυμπίας Θ. Καραχάλιος ανεκάλυψεν εντός της κοίτης του Κλαδέου παρά το Γυμνάσιο, οπόθεν είχε προ μικρού παρασυρθεί σπουδαίος όγκος χώματος την εν τη παρακείμενη εικόνι δημοσιευομένην θαυμασίαν κεφαλή γρυπός (0,25 από του λαιμού μέχρι του άκρου λόφου) μιαν των ωραιοτέρων και κάλλιστα διατηρημένων προτομών γρυπός εξ όσων ευρέθησαν μέχρι τούδε»

Η κεφαλή γρύπα δημοσιεύεται στη σελίδα 89 του παραρτήματος και αποτελεί μέγιστη απόδειξη. Τι συνέβη όμως και χάθηκε;

απόσπασμα από το αρχαιολογικό δελτίο του 1915

κεφαλή ΓΡΥΠΑ-Μητροπολιτικο Μουσείο Νέας Υόρκης



Η ιστορία προέλευσης που δημοσιεύει για το εύρημα το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, είναι μόνο εν μέρει κατατοπιστική. Στο σημείωμα, μνημονεύεται η τυχαιότητα της εύρεσης από τον Θ. Καραχάλιο, και ο χώρος όπου ήταν το αρχαίο. Ηδη από το 1937- 38 είχε δημοσιοποιηθεί πως δεν βρίσκεται πλέον στο Μουσείο Αρχαίας Ολυμπίας. Το καλοκαίρι του 1936 ο Θ. Ζουμπουλάκης το είχε αγοράσει από τον Joseph Brummer, άγνωστο υπό ποιες συνθήκες.


Στις 15 Ιανουαρίου του 1948 αγοράστηκε από τον Walter C. Baker. Έμεινε στη συλλογή της οικογένειας του συλλέκτη μέχρι το 1971 και αποκτήθηκε από το ΜΕΤ το 1972, δια κληροδοτήματος.
Όλα έγιναν παράνομα

Το ρεπορτάζ της Αγγελικής Κώττη 23/02/2023 αναφέρει ότι η Διεύθυνση Τεκμηρίωσης Αρχαίων Μνημείων στην Ελλάδα βρίσκεται σε αλληλογραφία με το Μουσείο της Νέας Υόρκης τονίζοντας πως δεν έχει πωληθεί από την Ελλάδα κάποια αρχαιότητα με νόμιμο τρόπο, άρα όλα έγιναν λαθραία.


Ο γρύπας, μαζί με έναν ακόμα πανομοιότυπό του (που δεν έχει βρεθεί) είχε δημιουργηθεί ως λαβή χάλκινου λέβητα (καζάνι). Οι λέβητες, τοποθετημένοι σε τρίποδες ή κωνικές βάσεις, προσφέρονταν ως αναθήματα στους θεούς- και εν προκειμένω πιθανότατα στον Δία. Ηταν από τα πλέον εντυπωσιακά αναθηματικά δώρα του 8ου, 7ου και 6ου αιώνα π.Χ. Είχαν συνήθως μεγάλο μέγεθος. Σήμερα είναι γνωστές περί τις 600 ανάλογες λαβές – κεφαλές.



Το γλυπτό του ΜΕΤ χρονολογείται κατά το τρίτο τέταρτο του 7ου αιώνα π.Χ. Του λείπει το ένα αυτί, το οποίο έχει σπάσει και τα μάτια, που ήταν ένθετα αλλά έχουν χαθεί. Πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα γλυπτά του είδους του.


Ο ΓΡΥΠΑΣ είναι πανάρχαιο σύμβολο συνδεδεμένο με τη Μινωική Κρήτη, αλλά και με τις Μυκήνες!


Ο ΓΡΥΠΑΣ για την ελληνικότητα είναι αρχέγονο σύμβολο δύναμης

 και ισχύος.


Ο Γρύπας ήταν σύμπλεγμα της Ελληνικής μυθολογίας. Είχε σώμα λιονταριού ή αλόγου, κεφάλι και φτερά αετού. Επίσης σε μερικές αναπαραστάσεις του φαίνεται πως έχει και ουρά φιδιού. Ο Γρύπας συμβολίζει τον ήλιο, τον ουρανό, το φως της αυγής που γίνεται χρυσαφένιο, Επίσης, συμβολίζει τις βασιλικές δυνάμεις του αετού και του λιονταριού. ‘Όταν εμφανίζεται ως φύλακας θησαυρών σχετίζεται με την επαγρύπνηση (Σοφία) και την Νέμεση. Ήταν αφιερωμένος στον ΑΠΟΛΛΩΝΑ ως ηλιακό σύμβολο, στην ΑΘΗΝΑ ως σοφία και στην ΝΕΜΕΣΗ ως επιβράβευση ή τιμωρία με γνώμονα το ΔΙΚΑΙΟ.
Η ελληνική μυθολογία συνδέει τους γρύπες με διάφορους θεούς. Στον Αισχύλο είναι τα σκυλιά του Δία, στο Νόννο είναι τα ζώα της Νέμεσης, ενώ στα έργα τέχνης ο γρύπας συχνά συνδέεται με το Διόνυσο. Αλλά ισχυρότερη είναι η σχέση του γρύπα με τον Απόλλωνα, με τον οποίο συνδέεται μέσω του δηλιακού μύθου για τους Υπερβορείους. Είναι οι γρύπες που φέρουν την άμαξα του θεού κατά το ταξίδι του προς τους Υπερβορείους. Έτσι και οιιππόγρυπες του σφραγιστικού δακτυλίου φέρουν την άμαξα των θεοτήτων της Άνθειας. Ως επιφάνειος ο Απόλλωνας καλπάζει πάνω σε γρύπα. Στην αρχαία Ελλάδα ο γρύπας νοούνταν ως ηλιακό σύμβολο, αλλά η σχέση του με τον ορυκτό χρυσό τού προσδίδει χθόνια χαρακτηριστικά.




Σχετικά με τον Μινωικό άπτερο Γρύπα, υπάρχουν ευρήματα αρχαιολογικών ανασκαφών (σύμφωνα με την πλαστή αποστακτική χρονολόγηση) από την Ύστερη Εποχή του Χαλκού, 1450 - 1400 π.Χ. Δύο άπτεροι γρύπες απεικονίζονται δεξιά και αριστερά του θρόνου στην τοιχογραφία στην κύρια αίθουσα του θρόνου

στο Μινωικό ανάκτορο. Οι γρύπες εμφανίζονται άπτεροι, για να δηλώσουν την συνεχή παρουσία τους στον χώρο της αίθουσας του θρόνου. Η μικτή μορφή του άπτερου γρύπα έδινε έκφραση των τριών σφαιρών του κόσμου, της ουράνιας, της επίγειας και της υποχθόνιας, με το αετίσιο του κεφάλι, το λιονταρίσιο σώμα και την φιδίσια ουρά, συμβόλιζε δε την βασιλική και θεία ισχύ.
Ο πολεμιστής Γρύπας συνδέει Κνωσό και Μυκήνες!Γρύπες συναντάμε επίσης σε απεικονήσεις χρυσών δακτυλιδιών σε θαλαμωτούς τάφους της Ομηρικής ΑΝΘΕΙΑΣ (11 χλμ. περίπου ΒΔ της Καλαμάτας). Εκεί βρίσκονται Μυκηναϊκά νεκροταφεία Μεσοελλαδικοί τύμβοι, ένας Βασιλικού μεγέθους Θολωτός τάφος, και συστάδα 25 μνημειωδών θαλαμωτών τάφων.




Η εξαιρετική ανακάλυψη του ασύλητου λακκοειδούς τάφου του Γρύπα Πολεμιστή (όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται λόγω των απεικονίσεων γρύπα σε κομμάτια ελεφαντοστού που τον συνόδευαν, μαζί με συνολικά περίπου 2.000 αντικείμενα), πολύ κοντά στο μυκηναϊκό ανάκτορο του Νέστορα, στον ‘Ανω Εγκλιανό, στη Χώρα του Δήμου Πύλου-Νέστορος, υποδεικνύει ότι η έννοια των ανταγωνιστικών πολιτισμών μπορεί να κρύβει – αντίθετα – μια βαθιά διασύνδεση.
χρυσό σφραγιστικό δακτυλίδι από θολωτό ταφο στις Μυκήνες http://users.sch.gr/ipap/mixogeni/139.htm


Είναι χαρακτηριστικό ότι 
ο ασύλλητος τάφος ανήκε αποκλειστικά στον Γρύπα Πολεμιστή και μέσα του δεν βρέθηκε άλλος νεκρός. Αυτό επέτρεψε στην ομάδα αφενός να μελετήσει τα ίδια τα αντικείμενα και αφετέρου να δείξει τον τρόπο που αρχικά είχαν τοποθετηθεί. Μεταξύ των χιλιάδων αντικειμένων από τον τάφο υπάρχουν μινωικής τεχνοτροπίας σφραγιδόλιθοι από αμέθυστο, αχάτη κι άλλους πολύτιμους λίθους.

Τα χιλιάδες μνημεία της ελληνικότητας θαμμένα παντού στον πλανήτη και οι ιδιες οι αρχαιολογικές ανασκαφές παρόλο που γίνονται από ξένους αρχαιολόγους ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΙΗΣΟΥΙΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ, τα ίδια τα ευρήματα μνημεία τους θέτουν σε αντιφάσεις σχετικά με την πλαστή χρονολόγηση της Ιστορίας όπως επιβλήθηκε απο τα χριστιανικά ιερατεία.

Η ΝΕΜΕΣΙΣ του αετολέοντα ΓΡΥΠΑ είναι εδώ με ΣΟΦΙΑ να αποδώσει ΔΙΚΑΙΩ σε όλους του κλέφτες και παραχαράκτες της Ελληνικότητας αποκαλυπτωντας την ΑΛΗΘΕΙΑ για τον μοναδικό πολιτισμό στον πλανήτη ΔΗΜΗΤΡΑ, τον ΕΛΛΑΝΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.


Η ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ως μοναδικος Πανανθρώπινος Οργανισμος του ΕΘΝΟΥΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ με την ΕΛΕΥΣΗ ΕΝΩΜΕΝΩΝ ΕΛΕΦΘΕΡΩΝ ΕΝΕΡΓΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ είναι ΕΔΩ!
ΟΤΙ ΑΛΛΟΙΩΘΗΚΕ, ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ, ΟΤΙ ΓΚΡΕΜΙΣΤΗΚΕ ΘΑ ΞΑΝΑΧΤΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΝ ΚΛΑΠΗΚΕ ΘΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΕΙ!


ΓΙΑ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΟΜΩΣ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ 


Η ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ.


Γεωργία Βαγενά


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ







ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ 
"ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ"

ΙΔΡΥΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ
 «ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ»



HΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ:

https://www.e-synews.gr/wp/

ΕΛΕΥΣΙΣ ΡΑΔΙΟ:

https://eleysisradiotv.blogspot.com

1. ΠΡΟΦΙΛ ΑΡΤΕΜΗ ΣΩΡΡΑ:

http://www.artemis-sorras.gr

2. ΠΡΟΤΑΣΗ 600 ΔΙΣ:

http://600dis.oramaellas.gr

3. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΗΜΩΝ:

http://dimoi.oramaellas.gr

4. ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ:

http://trapeza-anatolis.oramaellas.gr

5. SORRAS TV

https://www.youtube.com/channel/UCzmavZuisZ4a1DvHu8-6UwQ


https://polykseni.blogspot.com/2023/04/blog-post_12.html?fbclid=IwAR2Y61LNXtPNQnOCaHb7FEGaZYDctdl8Opcz2yP8Knu1f9Y9MjPy8eCiY0Q

Δεν υπάρχουν σχόλια